Osoby nie interesujące się statkami powietrznymi wszystkie opisane w tej kategorii maszyny zdefiniują jako „paralotnia”. Dla pasjonatów oczywisty jest podział na lotnie, motolotnie, paralotnie oraz motoparalotnie.
Lotnia nie posiada napędu, utrzymuje ją siła nośna. Ma kształt delty, a pilot przyczepiony jest za pomocą specjalnych uprzęży. Gdy do opisanej maszyny dodalibyśmy silnik powstaje motolotnia. Jest to oczywiście uproszczony opis, ponieważ różnic jest więcej, przede wszystkim motolotnia jest cięższa, ponieważ, oprócz silnika, posiada też większe skrzydło, które jest sztywniejsze niż w przypadku lotni. Co więcej pilot siedzi w specjalnym wózku i stąd steruje motolotnią za pomocą belki przymocowanej do skrzydła. Lot nią może być więc dłuższy, niż w przypadku lotni. Paralotnia z kolei posiada miękkie i sterowne skrzydło, do którego za pomocą linek przymocowana jest uprząż pilota. Zadaniem pilotującego jest sterowanie paralotnią dzięki balansowaniu ciałem. Lot jest zazwyczaj krótszy niż w przypadku motolotni. Motoparalotnia posiada silnik, miękkie skrzydło oraz wózek dla dwóch osób. Lot przeważnie trwa do 20 min.
Lotniarstwo, zarówno “moto” jak i “para”, to sport zyskujący na popularności z każdym rokiem. Coraz więcej osób pasjonuje się latami paralotnią, motolotnią, czy motoparalotnią. Jak korzystać z nich bezpiecznie? Jakiego rodzaju ubezpieczenie powinien wykupić użytkowników tych sprzętów? Tego dowiesz się na aeoropolisa.pl
Dla bezpieczeństwa użytkowników podczas lotów motoparalotnią, paralotnią oraz motolotnią powinien być obecny doświadczony pilota, a dodatkowe zabezpieczenie w razie nieszczęśliwego wypadku powinna stanowić polisa ubezpieczeniowa.
Polisa zapewnia ochronę w sytuacjach wystąpienia ryzyka szkód związanych z użytkowaniem lotni. Ubezpieczenie gwarantuje pokrycie szkody, na wypadek zaistnienia zdarzenia z udziałem paralotni, motolotni, lotni czy motoparalotni. Ryzyko związane z ich użytkowaniem i obsługą, a także przechowywaniem jest przedmiotem ubezpieczenia.